Femeile Generatiei Y sunt cele mai increzatoare si ambitioase dintre toate generatiile de femei de pana in prezent

Un nou studiu PwC spulbera miturile legate de femei si piata muncii

•    Angajatorii cei mai atractivi pentru femeile Generatiei Y sunt cei care ofera oportunitati de dezvoltare in cariera
•    49% dintre femeile Generatiei Y care sunt la inceput de cariera considera ca pot ajunge pe pozitii de top management in cadrul companiei in care sunt angajate acum
•    86% dintre femeile Generatiei Y se afla intr-o relatie in care ambii parteneri au o cariera, in timp ce 66% dintre ele castiga la fel sau chiar mai mult decat partenerul lor
•    Insa, aproape jumatate spun ca angajatorii sunt prea partinitori fata de barbati cand vine vorba de promovari interne
•    Iar 71% considera ca nu exista oportunitati egale pentru toata lumea

Pentru a marca Ziua Internationala a Femeii de pe 8 martie 2015, PwC a intervievat 8.756 de femei din Generatia Y (nascute intre 1980 si 1995) din 75 de tari pentru a afla ce cred despre piata muncii si cariera lor.

untitledRaportul – The female millennial: A new era of talent – dezvaluie faptul ca femeile Generatiei Y sunt mult mai increzatoare in faptul ca pot ajunge intr-o pozitie de top management in cadrul companiei in care lucreaza in acest moment, in special cele care se afla la inceput de cariera (49%).
Femeile Generatiei Y considera ca una dintre cele mai atragatoare caracteristici ale unui angajator sunt oportunitatile de avansare in cariera pe care le ofera (53%) – ceea ce le face pe acestea sa fie mai increzatoare in cariera lor si mai ambitioase decat toate generatiile precedente.

Cele mai increzatoare femei ale Generatiei Y sunt in Brazilia (76%), India (76%) si Portugalia (68%), in timp ce femeile din Japonia (11%), Kazahstan (18%) si Germania (19%) se afla la polul opus.

86% dintre femeile care au o relatie fac parte dintr-un cuplu in care ambii parteneri au o cariera, iar 42% au salarii egale cu cele ale partenerilor lor, iar aproape un sfert (24%) castiga mai mult decat ei.

Cand vine vorba de diversitate. 86% dintre femeile Generatiei Y cauta angajatori cu referinte pozitive dovedite in ceea ce priveste diversitatea, egalitatea de sanse si incluziunea.  Desi ele recunosc ca acesti angajatori vorbesc despre diversitate, 71% dintre femei nu considera ca exista cu adevarat egalitate de sanse pentru toti.

22222Mai mult, 43% dintre femeile Generatiei Y cred ca angajatorii sunt prea partinitori cu barbatii cand vine vorba de promovarea angajatilor– in crestere cu 14% fata de nivelul din 2011.

Femeile Generatiei Y din Spania (60%), Franta (58%) si Irlanda (56%) considera ca angajatorii din tarile lor sunt cei mai partinitori cu barbatii , in comparatie cu  Malaezia (16%) si Filipine (11%) unde femeile sunt mai optimiste.

„Studiile nostre arata ca, atunci cand vorbim de femeile Generatiei Y, vorbim, de fapt, de o noua era a managementului talentelor. Ele sunt mult mai educate si patrund pe piata muncii in numere mult mai mari decat orice generatie anterioara. Insa, acesta nu este singurul lucru care s-a schimbat – ele vin si cu o mentalitate noua asupra carierei”, a declarat Dennis Nally, Presedinte al PwC International.

Dat fiind ca experienta unei femei in varsta de 34 de ani apartinand Generatiei Y, cu 12 ani de cariera in spate, este diferita fata de aceea a unei tinere de 22 de ani aflata abia la inceputul carierei, raportul analizeaza dorintele femeilor acestei generatii in functie de stadiul in care se afla cariera lor: cele la inceput (0-3 ani de experienta profesionala), cele aflate in plina dezvoltare (4-8 ani de experienta profesionala) si cele cu cariera stabila (9 sau mai multi ani de experienta profesionala).

Agnès Hussherr, Global Diversity Leader al PwC, spune: „Cand vine vorba de veniturile salariale si de traiectoriile de cariera, femeile Generatiei Y sunt pionieri, 66% dintre ele aflandu-se in relatii in care ambii parteneri au cariere si au venituri egale sau mai mari decat partenerii lor. Cu cat au mai multa experienta profesionala, cu atat este mai probabil ca femeile acestei generatii sa fie principalul salariat al acelui cuplu. Studiul nostru a aratat ca 31% dintre femeile acestei generatii cu 9 ani sau mai mult de experienta profesionala sunt principalul salariat al cuplului, in comparatie cu 18% dintre cele care se afla la inceput de cariera si 24% dintre cele care au o cariera in curs de dezvoltare”, a precizat Agnès Hussherr, Global Diversity Leader al PwC.

“Studiul nostru spulbera cateva mituri, de exemplu, acela ca femeile renunta la cariera pentru a isi intemeia o familie. Lipsa oportunitatilor in cadrul unei companii este primul motiv pentru care femeile aleg sa paraseasca un loc de munca, in timp ce intemeierea unei familii este ultimul motiv pentru care ele aleg sa renunte la un loc de munca. Angajatorii trebuie sa adopte o pozitie care sa favorizeze inclusivitatea si strategii care sa sustina increderea si ambitia pe care femeile Generatiei Y le au inca de la inceputul carierei lor“, a adaugat Agnès Hussherr.

Alte concluzii ale raportului PwC:

•    Este de asteptat ca Generatia Y sa aduca schimbari fara precendent in cultura organizationala, existand presiune foarte mare pentru echilibrarea balantei intre timpul de munca si viata personala, precum si nevoia de flexibilitate, pe care o cer 97% dintre barbatii si femeile acestei generatii.
•    Femeile Generatiei Y vor ca feedback-ul sa fie livrat in timp real, la o calitate inalta si axat pe ceea ce au de facut pe viitor, si, desi ele sunt foarte deprinse cu tehnologia de comunicatii, prefera ca discutiile esentiale sa aiba loc fata in fata.
•    Experienta internationala este la mare cautare, 71% dintre femeile acestei generatii dorind sa lucreze in afara tarii de origine. In ciuda acestui fapt, la momentul actual, doar 20% dintre cei care lucreaza in afara tarii sunt femei.
•    Sectoarele cel mai putin probabile sa fie alese de femeile Generatiei Y sunt serviciile financiare,  apararea si sectorul de petrol si gaze, din pricina imaginii si reputatiei pe care o au aceste industrii.
•    Fiind intrebate din ce motiv ar renunta la actualul angajator, 19% dintre femeile Generatiei Y spun ca pentru a isi intemeia o familie si pentru a putea sa petreaca mai mult timp acasa, in comparatie cu 18% dintre barbatii aceleiasi generatii – facand ca acesta sa fie abia al saselea cel mai probabil motiv pentru care barbatii sau femeile si-ar parasi angajatorii.
PwC a lansat si al treilea Index Women in Work. Acest top ordoneaza 27 de tari membre OECD in functie de cinci indicatori cheie referitori la emanciparea economica a femeilor: egalitatea veniturilor cu barbatii, proportia de femei aflate pe piata muncii, atat in termeni absoluti cat si in comparatie cu barbatii, rata somajului in randul femeilor si procentul de femei angajate cu norma intreaga.

Despre raport

1.    Pentru a afla mai multe despre activitatile PwC cu ocazia Zilei Internationale a Femeii si pentru a descarca studiul The female millennial: A new era of talent, va rugam vizitati pagina de internet www.pwc.com/iwd. Raportul se bazeaza pe raspunsurile a 10.000 de membri ai generatiei Y din 75 de tari din intreaga lume, din care 8.756 sunt femei. Mai multe detalii despre diversitate pot fi gasite pe blogul on PwC’s Gender Agenda blog.

2.    PwC s-a angajat sa promoveze diversitatea si incluziunea si are o gama de programe prin care abordeaza aceste aspecte. Printre acestea se numara Aspire to Lead: The Women’s Leadership Series,  un forum global despre femei si leadership adresat studentilor din intreaga lume. De asemenea, PwC a incheiat un parteneriat cu Organizatia Natiunilor Unite pentru Femei in cadrul campaniei HeForShe care doreste sa mobilizeze un miliard de baieti si barbati din intreaga lume sa sustina si sa devina agenti ai schimbarii pentru a pune capat inegalitatii cu care se confrunta femeile si fetele la nivel global.

3.    Pentru mai multe informatii legate de studiile PwC despre Generatia Y: studiile Next Generation Diversity: Developing tomorrow’s female leaders; Millennials at work si PwC’s NextGen: A global generational study.

4.    PwC a publicat recent rezultatele studiului PwC Women in Work Index, care arata ca tarile nordice conduc in Indexul egalitatii de sanse, Norvegia fiind pe primul loc, urmata de Danemarca si Suedia. Indexul Women in Word (WWI) este o medie ponderata a cinci masuri cheie care reflecta emanciparea economica a femeilor pe baza datelor de la OECD si a statisticilor nationale ale statelor respective:

•    Decalajul salarial dintre femei si barbati (25%)
•    Rata de participare a femeilor la forta de munca (25%)
•    Decalajul dintre ratele de participare la forta de munca dintre femei si barbati (20%)
•    Rata somajului in randul femeilor (20%)
•    Procentul de femei angajate cu norma intreaga (10%).

Raportul complet ofera mai mult detalii cu privire la metodologie, rezultate si tendinte ale indicatorilor individuali si poate fi accesat la pagina de internet: http://www.pwc.co.uk/the-economy/publications/women-in-work-index.jhtml

Sursa: PwC

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close